Praktik på BB

Denna vecka började vi med praktik och som sagt så är jag på BB. det är super mysigt och jag är super nöjd.
Första dagen fick jag följa med runt och hälsa på alla mammor, vara med och se olika amnings tekniker och lite sånt. . Men fick även mysa lite med en liten tjeja. super söta. Vi städade även ur ett rum som blev tomt under dagen.

Tisdagen så fick jag göra lite mer. På morgonen kl halv 8 gick man runt och sa godmorgon till alla. Sen gick vi runt och tittade när mammorna ammade , tog även lite mat vikter och så på vissa bebisar. Sen vid ett tiden blev jag lite barnvakt så jag och helene matade honom och sen fick jag söva honom .

Onsdag idag har jag fått vara med på morgon rundan och hälsat på alla. Har även varit med på läkarkontroller , då dom gör olika tester på bebisarna och kolla så att allt är som det ska. Har ett par tvillling tjejer där, så den har jag fått matat på flaska och sen varit barnvakt åt båda två. Har även tagit ett HB & socker värde på mig själv och det såg bra ut (Y)

Imorgon är det en ny dag. Så får se vad som händer, Upp klockan 05.20 isf (Y)

ha det bra puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0